گیاهی ترین AnzanDigital فروشگاه

درباره چیبو

floor

تاریخچه برند چیبو

چیبو در سال 1949 توسط مکس هرز و در شهر هامبورگ آلمان تاسیس شد. ایده و فعالیت اولیه مکس و کارل چیلینگ هیریان (همکار و شریک تجاری مکس) بر تامین و ارسال قهوه های رست شده با ایجاد انقلابی در صنعت فروش غیر حضوری قهوه بوده است .

در واقع نام چیبو (Tchibo) الهام گرفته از واژه چیلینگ (Tchiling) و معادل آلمانی واژه دانه یعنی Bohne می باشد.

در سال 1952 ماهنامه چیبو با توزیع سرتاسری در آلمان منتشر گردید . ماهنامه چیبو طی سالیان زیادی به انتشار آخرین دستاوردهای دنیای قهوه، طرح های جدید بسته بندی های چیبو، سرگرمی، داستان های آموزنده و طالع بینی قهوه می پرداخت.

 

در سال 1953 اولین مرکز فروش قهوه چیبو در شهر هامبورگ و در کنار مرکز تولید و بسته بندی دانه های قهوه افتتاح گردید و در ادامه روند توسعه چیبو اولین کافی شاپ رسمی چیبو در سال 1955 و در شهر هامبورگ تاسیس گردید و همزمان مشتریان می توانستند قبل از خرید هر نوع قهوه یک فنجان قهوه مورد نظر خود را مهمان چیبو باشند .

مراکز فروش و توزیع قهوه چیبو تا سال 1958 به 77 عدد در سرتاسر آلمان گسترش یافت و مکس هرز که هر هفته به همراه همسرش با گوشه کنار آلمان سفر می کرد با شعار هر هفته یک فروشگاه جدید توانست تعداد مراکز فروش خود را تا سال 1965 به 400 فروشگاه افزایش دهد .

 

اولین تبلیغ تلویزیونی چیبو در سال 1961 ساخته شد و این آغاز فعالیتهای تبلیغاتی رسمی شرکت در دنیا محسوب می شود. در همین زمان کارشناس حرفه ای قهوه چیو Dr. Pithey  با سفر با گوشه کنار دنیا به بررسی روش های کشت قهوه و نهایتا تکنیک های بازرسی و حمل سالم قهوه می پردازد.

با فوت مکس هرز در سال 1965 دو پسر وی به نامهای میکائیل و گانتر سعی در توسعه تجاری خانوادگی خود می کنند و سبد محصولات چیبو و فروشگاههای چیبو را توسعه می دهند به نحوی که در سال 1987 در بسیاری از سوپرمارکت های آلمان قهوه و سایر محصولات غیر خوراکی چیبو عرضه می شده است .

 

در همان سال با اختصاصی نمودن طعم قهوه چیبو ، گروه قهوه های اختصاصی با عنوان Private Coffee به بازار عرضه می شود.

پسران مکس طی سالهای 90 و 91 اولین فروشگاههای اختصاصی عرضه محصولات غیر خوراکی چیبو را در آلمان راه اندازی می نمایند و طی سالهای آتی موفق به توسعه بازار محصولات خود به لهستان، اسلواکی، بریتانیا و جمهوری چک می شوند.

در سال 1994 شعار تبلیغاتی چیبو تحت عنوان ” هر هفته یک تجربه جدید” مشتریان را غافلگیر می کند و بازار محصولات شرکت به روسیه و شهرهای پیترزبورگ و مسکو توسعه پیدا می کند .

در سال 1997، چیبو وارد صنعت توریست می شود و تا سال 2007 بیش از 225000 نفر از سرویس سفر چیبو استفاده کرده اند . در همین سال سایتهای اینترنتی چیبو با امکان سفارش و خرید آنلاین راه اندازی می شود.

در سال 2002 اولین دوره های آموزشی گلف چیبو برگزار می شود و همزمان چیبو با زنجیره تامین کنندگان حرفه ای خود وارد صنعت جواهرات می شود .

روند توسعه و موفقیت های چیبو طی سالهای گذشته با افتتاح فروشگاه در سوئیس، اوکراین و ترکیه به همراه تنوع محصولات در حوزه های مختلف ادامه یافته است .

A New Experience Every Week

چیبو پر از شگفتی است . در واقع شرکت چیبو بواسطه خلق ایده های جدید همواره خود را بروز نگه می دارد و این یکی از کلیدی ترین مزیت های رقابتی چیبو می باشد. بر همین اساس سری جدید و خلاقانه محصولات چیبو در هر هفته رو نمایی می شود .

شرکت چیبو موفق به دریافت گواهی معتبر اعتبار فروش آنلاین از اتحادیه اروپا (موسسه EHI) شده است .

لازم به ذکر است که گواهی فوق بر اساس نتایج ممیزی های دقیق سالانه از وبسایت فروش آنلاین شرکتها پیرامون شفافیت فرآیند سفارش، ارایه اطلاعات کامل در مورد مشخصات کالا، قیمت، نحوه خرید و تحویل کالا و حفاظت از اطلاعات کاربران صادر می گردد .